نوشته شده توسط : یوسفی

پارک جنگلی سراوان رشت

پارک سراوان یکی از قدیمی ترین جنگل های گیلان می باشد که وسعت آن به 1487 می رسد ،این پارک دارای گونه های گیاهی متنوع زیادی است. در گوشه ایی از این جنگل موزه میراث فرهنگی گیلان قرار دارد که شما می توانید با تهیه بلیت از آن دیدین نمایید . در ادامه برای اطلاعات بیشتر از این پارک با سایت جامع گردشگری تور کیش همراه شوید.

پارک جنگلی سراوان رشت

این پارک زیبا با طبیعتی بکر و امکانات مناسب لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. شما برای رسیدن به این جنگل طبیعی باید از شهر رشت خارج و حدود 17 کیلومتر در جاده رشت - تهران بپیمایید.

از جمله امکانات این پارک وجود کلبه های اقامتی، آلاچیق ، سرویس بهداشتی و پارکینگ می باشد. 

پارک جنگلی سراوان رشت

ویژگی های خاص طبیعی و موقعیت قرار گیری و شکل زمین، گونه های گیاهی کم نظیر و وﺟﻮد رودﺧﺎﻧﻪ ﺳﻔﯿﺪرود و ﺳﯿﺎﻫﺮود در ﺿﻠﻊ ﺷﺮﻗﯽ پارک، چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را در نقاط مختلف پارک به ویژه در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺰری آن خلق کرده است که می توانید از آنها لذت ببرید و غرق در تماشای آنها شوید.

پارک جنگلی سراوان رشت

در بدو ورود به سراوان در سمت چپ خود به جلوه ای تماشایی از دریاچه این پارک برخورد می کنید که در ابتدا همچون زمینی پوشیده از چمن به نظر می رسد اما کمی که دقت کنید متوجه حضور دو قایق می شوید که شما را به گشت و گذاری متفاوت دعوت می کنند. با سوار شدن بر این قایق ها می توانید به درون جنگل بروید و غرق در سکوت و آرامش، از کشف زیبایی های خلقت لذت ببرید.هر چه در پارک پیش می روید، صدای عبور آب بیشتر  به گوشتان می رسد و شما را وسوسه می کند تا لحظه ای توقف نمایید و به تماشای گذر آب در رودخانه ای خروشان بنشینید. کنار رودخانه از شلوغ ترین قسمت های پارک سراوان است و افراد زیادی ترجیح می دهند در کنار آنها پیک نیکی برپا کرده و روز خوشی را برای خود بسازند.پ



:: برچسب‌ها: پارک جنگلی سراوان رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

کویر مصر ایران

بی شک یکی از کشورهای با تنوع آب و هوایی ایران می باشد، که در هر سوی آن شما شاهد طبیعتی خاص می باشید . ایران با 20 درصد بیابان یکی از قطب های توریست پذیر جهان می باشد، کویر مصر یکی از کویرهای نامی ایران می باشد که اوج توریست پذیریی آن از فصل پاییز شروع می شود و تا پایان فروردین ادامه دارد . در ادامه برای اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری تور کیش همراه شوید.

کویر مصر ایران

مصر نام روستایی کویری در استان اصفهان و در 45 کیلومتری شهر جندق است. این روستا در مجموع حدود 120 نفر جمعیت دارد و به دلیل منحصر بفرد بودن و داشتن چشم اندازهای نفسگیرش، یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود به طوریکه تورهای کویر مصر، از پر فروش ترین تورهای کویرنوردی در سراسر ایران هستند. هر چقدر که کویر دوست نباشید، نمی توانید کویر مصر را ببینید و عاشق آن نشوید،

چندین سال پیش بنیانگذار این روستا فرد سرمایه‌داری به نام یوسف بود که به شبانی و چراندن گوسفندان می‌پرداخت. عمر این روستا شاید بیشتر از 100 سال نباشد، اما همه آن را به نام مزرعه یوسف می‌شناختند تا آنکه قناتهای روستا خشک و کم‌آب شد و یوسف را مجبور به حفر چاه با موتورهای دیزلی انگلیسی کرد. چند سال بعد از بهره‌برداری از این چاه، دوباره سفره‌های زیرزمینی آب پائین‌تر رفت تا اینکه یوسف چاه عمیق‌تری را حفر کرد به همین دلیل اهالی روستاهای همجوار، این روستا را «چاه دراز» نامیدند.

کویر مصر ایران

اما از آنجایی که یوسف این نام را دوست نداشته از اهالی خواست چون نام وی یوسف و داستان یوسف پیامبر نیز در سرزمین مصر اتفاق افتاد بود از آن به بعد نام این روستا را مصر بنامند. اهالی روستا نیز از آنجا که برای یوسف احترام زیادی قائل بودند، این روستا را (مصر) نامیدند. یوسف دستور داد تا در وسط روستا نیز خیابان عریضی به طول حداقل 500 متر احداث شود و در پاسخ به ابهامات اهالی که می‌گفتند روستای ما کوچک است و نیازی به احداث این خیابان عریض و طویل نیست می‌گفت که در آینده‌ای نزدیک اینجا معروف و شلوغ می‌شود. جالب اینکه این پیش بینی یوسف درست از آب درآمد و اکنون گردشگران زیادی از این روستا دیدن می‌کنند به نحوی که اکنون این روستا یکی از مقاصد مهم طبیعت گردی در ایران به‌شمار می‌آید. در حال حاضر اقامتگاه های زیادی در این روستا احداث شده است که در آخر هر هفته پذیرای هزار توریست و گردشگر می باشند.

از تفریحاتی که شما می توانید در این کویر انجام دهید شامل سافاری ، موتور سواری ، شتر سوار ، رصد ستارگان ، شب نشینی دور آتش در دل این کویر زیبا می باشد.

کویر مصر ایران



:: برچسب‌ها: کویر مصر ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

روستای جمشید آباد

این روستا در 3 کیلومتری از شهر زیراب از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است، در گذشته نام این روستا وچاد بوده ولی به دلیل احترام به شهید جمشید خادمی نمام این روستا به جمشید آبد تغییر یافت . برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این روستا با سایت جامع گردشگری کیش همراه شوید.

روستای جمشید آباد

مردم این روستا از کاشان به این منطقه نقل مکان کرده اند به همین سبب اهالی روستا به قوم کاشانی معروف هستند. این روستای سرسبز به دلیل دارا بود جنگل ، رودخانه و مناطق هموار یکی از مناطق گردشگری ایران می باشد، هر ساله در فصول مختلف تعداد زیادی از گردشگران به این روستای زیبا می آیند ، وجود ویلا و اقامتگاه برای اسکان مسافران دغدغه سفر را کم کرده و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. در فصل پاییز شما در جنگل رنگهایی از جعبه مداد رنگی خدا می بینید که با هارمونی به زیبایی برروی طبیعت نشسته اند. بهار روستا نوید تازگی زندگی است و رنگ سبز با تناژهای متفاوت چشم نواز شما می باشد. مردم روستا از طریق دامداری ، مرغداری و کشاورزی روزگار سپری میکنند. بازار روستا دارای کالاهای محلی می باشد انواع کارهای دستی زنان ، سبزیهای محلی ، ترشی ، مربا ، زرشک تازه اگر به این بازار رفتین حتما از آش محلی که توسط زنان روستا تهیه می شود میل نمایید غذاهای محلی و متنوع از دیگر دلایل علاقه به این روستا می باشد. 

روستای جمشید آباد



:: برچسب‌ها: روستای جمشید آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

قلعه رودخان

قلعه رودخان قلعه ایی است، متعلق به دوره سلجوقیان که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان ساخته شده است، از این قلعه با نام هایی چون (دژ رودخان و قلعه حسامی ) نیز یاد می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه باسایت جامع گردشگری کیش همراه باشید.

قلعه رودخان

این قلعه با 2.6 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد. دیوار قلعه 1500 متر طول دارد و در آن 65 برج و بارو قرار گرفته‌است. فاصله مستقیم قلعه تا شهر ماکلوان 25 کیلومتر، تا ماسوله 45 کیلومتر و تا شفت 20 کیلومتر است. اما از مسیر اصلی و آسفالته مسافت قلعه تا فومن 25 کیلومتر، تا ماکلوان تقریباً 35 کیلومتر و تا ماسوله 60 کیلومتر است. این قلعه در ارتفاعی بین 665 تا 715 متر ارتفاع از سطح دریا واقع شده و در کنار آن رودی با همین نام جاری است.این دژ با ارزش تاریخی که دارد بنابر ساختار، معماری و ویژگی‌های استراتژیکی و رزمی، در 30 مرداد 1354 خورشیدی، به شماره 3/1549 در فهرست آثار تاریخی و ملی ثبت شد.

قلعه رودخان

قلعه رودخان، بزرگترین قلعه آجری ایران است. و مسیر رسیدن به این جاذبه بسیار زیباست و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد .

مسیر آسفالته ایکه در کنارش رودخانه ای جریان دارد شما را پس از پشت سرگذاشتن پیچ های متعدد به محلی می رساند که باید از ماشین ها پیاده شوید و قدم زنان خودتان را به نقطه آغاز جنگل انبوه برسانید. سختی راه از آنجا شروع می شود که باید از هزار پله بالا بروید. البته مسیر، با خروش رودخانه و حضور درختان سر به فلک کشیده، آنقدر زیباست که مجبور می شوید بارها و بارها بایستید و به تماشای مناظر بپردازید و خستگی از یادتان می رود.

در طول مسیر افراد محلی را می بینید که محصولات خود را برای شما آماده ساخته اند و می توانید از آنها خرید کنید. در پایان این مسیر پلکانی، ورودی قلعه را خواهید دید و محو تماشای آن خواهید شد.

قلعه رودخان از دو بخش ارگ و قورخانه تشکیل گردیده است. ارگ در قسمت غربی این بنا در دو طبقه واقع شده و جنس آن از آجر است. قراول‌خانه‌ها در قسمت شرقی در دو طبقه با نورگیرها و روزنه‌های متعدد بر اطراف مسلط است. چشمه‌ای نیز میان قلعه و گودترین محل آن وجود دارد.

قلعه رودخان

بخش شرقی قلعه شامل دوازده ورودی، زندان، درب اضطراری، حمام و آبریزگاه است. بخش غربی دوازده ورودی دارد، چشمه، حوض، آب‌انبار، سردخانه، حمام، آبریزگاه شاه‌نشین و چند واحد مسکونی که با برج و بارو محصور شده‌اند، دیگر بناهای این بخش را تشکیل می‌دهند. 40 برج دیده‌بانی دور تا دور قلعه را احاطه کرده که اتاق‌های هشت ضلعی آن با طاق‌های گنبدی پوشانده شده‌است. دور تا دور دیوارها و برج‌ها روزنه‌هایی شیب‌دار دیده می‌شود که برای ریختن مواد مذاب و تیراندازی تعبیه شده‌اند. لازم است ذکر شود که در طول تاریخ قلعه، هیچ‌گاه دشمنی به آن نفوذ نکرده و نتوانسته آن را فتح کند.



:: برچسب‌ها: قلعه رودخان ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

جنگل الیمستان

الیمستان روستایی از توابع آمل در استان مازندران می باشد. این جنگل محل رویش گیاه "الیما" است که در اردیبهشت ماه رشد می کند و نام الیمستان نیز برگرفته ازآن می‌باشد ، این محل توریستی هر ساله در فصول مختلف پذیرای بسیاری از تورهای گردشگری و عکاسان است. اواسط بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای رفتن به جنگل است ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسه انگیز باشد، البته بشرطی که تمامی اصول این گونه سفرها رعایت شود.  در ادامه با سایت جامع گردشگریکیش همراه شوید.

جنگل الیمستان

الیمستان، روستایی توریستی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل که در کیلومتر 20 جاده هراز از آمل واقع شده است.  آب مردم آن از چشمه تامین می شود و محصول آن غلات، لبنیات و عسل است. قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. قله ای که حدود 2510 متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار می رود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبه های طبیعی اطرافش بهترین گزینه سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت. در کل مسیر دامنه شرقی، قله دماوند در پیش چشمان ما است و هر لحظه با شما حرکت می کند. 

جنگل الیمستان

اما شاید از همه جالب تر در این منطقه نقش پای رستم باشد که تعجب همه کوهنوردان را بر می انگیزد. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود که حفره هایی به عمق 10 متر ایجاد کرده است. بومیان منطقه افسانه ای زیبا برای این چاله ها دارند. آنها معتقدند این گودال ها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. 
دورنمای بی نظیر قله دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، منطقه را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده است. قبل از رسیدن به جنگل، در ابتدای ورود به الیمستان روستایی قرار دارد که لهاش نامیده می شود که در کوهستانی معتدل و مرطوب واقع شده است. 

جنگل الیمستان

در کل جنگل الیمستان منطقه ای است که با هوای خنک و مه آلود و خود بهترین محل برای پیاده روی و لذت بردن از جاذبه های زیبا می باشد و جاذبه هایی همچون طبیعت زیبای پاییزی، پیاده روی در جنگل، ارتفاعات زرشک کوه، دورنمای زیبای قله دماوند بر زیبایی آن افزوده اند. 



:: برچسب‌ها: جنگل الیمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

آكواريوم پروانه طلايی قشم

آكواريوم پروانه طلايی قشم از جاذبه های دیدنی قشم می باشد که در هدف ارتقا بستر گردشگری می باشد . در این مجموعه 180 نوع آبزیان کمیاب و نادر از جاهای مختلف جهان جمع آوری شده و در این نقاط از کشور قابل مشاهده است . ظرفیت آب این آکواریوم 1100 لیتر می باشد و هزینه ای که برای آكواريوم پروانه طلايی قشم برآورد شده است حدود 5 میلیارد ریال می باشد. گردشگران تور قشم می توانند از این مکان دیدنی در قشم بازدید کنند . از آبزیان دیده شده دی این آکواریوم می توان به ماهی مجستیک ، فرشته ماهی ، امپراطور ، بلورینگ اشاره کرد. شما برای رفتن به آكواريوم پروانه طلايی قشم به زیرزمین ساختمان سیمرغ که در ضلع غربی میدان امامقلی خان قرار دارد بروید.

 



:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: آكواريوم پروانه طلايی قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی
پارک زیتون قشم از مکان های دیدنی قشم می باشد و جز بهترین پارک های این جزیره محسوب می شود و از لحاظ موقعیت مکانی در 2 کیلومتری جاده ساحای جنوبی به طرف غرب قرار دارد و نمایی زیبا از دریا قابل رویت است . پارک دارای امکانات ورزشی و تفریحی می باشد که به منظور ارتقا بستر گردشگری تور قشم فراهم شده است . امکانات پارک زیتون قشم عبارتند از زمین های ورزشی فوتسال،بسکتبال،والیبال ساحلی، رستوران ها که شما می توانید در رستوران های آن انواع غذاهای دریایی را میل کنید . در این پارک اجرای موسیقی زنده بومب و سنتی را می توان مشاهده کرد و مسافران تور قشم می توانند انواع محصولات صنایع دستی را به عنوان سوغاتی در پارک زیتون قشم خریداری کنند.
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: پارک زیتون قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

هتل سورینت قشم

هتل سورینت قشم هتلی 5 ستاره می باشد که از شیک ترین هتل های قشم محسوب می شود و مجهز به کاملترین امکانات روز هتلداری است که عبارتند از :  رستوران ها بسیار مجلل ، استخر ، سونا و جکوزی ، اسپا، اتاق ورزش ، فروشگاه ، باشگاه بیلیارد و بهترین سوئیت ها برای مسافران تور قشم می باشد . از لحاظ موقعیت مکانی هتل سورینت قشم در مرکز جزیره می باشد و معماری آن به زیباترین شکل ممکن طراحی شده است . این هتل به زودی افتتاح می شود .

 



:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: هتل سورینت قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

مرکز خرید اطلس قشم

اطلس یکی دیگر از مراکز خرید درگهان است که در فروشگاه های آن شما فقط می توانید کیف و کفش و چمدان ببینید. پس اگر در درگهان قصد خرید کیف و کفش دارید بی تامل به مرکز خرید اطلس بروید، مرکز خریدی که تا چندی پیش فقط به صورت عمده فروش داشته اما به واسطه کم رونقی بازار در حال حاضر به تک فروشی روی آورده است. اگر قصد خرید هم نداشته باشید آنقدر تنوع رنگ و مدل در اطلس زیاد است که برای لحظه ای به وجدتان می آورد و شما را وادار به خرید میکند.

مرکز خرید اطلس قشم



:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: مرکز خرید اطلس قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

مجتمع تجاری پرشین گلف قشم

این مجتمع تجاری فعالیت خود  را در سال 1392 در بندر درگهان، خیابان امام شافعی، پشت بازار دریا آغاز نمود. ساختمان این مرکز خرید شامل بخش های مختلفی اعم از واحدهای تجاری ،واحد های اداری و اقامتی می شود ، که در کل 5 طبقه می باشد. هتل سه ستاره پرشین گلف در این مجتمع قرار دارد . شما مسافران تور قشم در بخش تجاری مجتمع می توانید محصولاتی چون انواع پوشاک مجلسی زنانه، کیف، کفش، لوازم آرایش، لوازم خانگی و انواع مواد غذایی را خریداری کنید . بعد از خرید حتما سری به رستوران و فست فود مجتمع بزنید زیرا دارای منویی متنوع و قیمت مناسب می باشد.

مجتمع تجاری پرشین گلف قشم

 



:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: مجتمع تجاری پرشین گلف قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()